Az iskolakezdés mindig izgalmas időszak, de sok kihívással jár. A szeptember okozhat stresszt és szorongást, különösen azoknak, akik új iskolába, osztályba, új környezetbe kerülnek. Ezek a kihívások megfelelő előkészületekkel és támogató hozzáállással azonban könnyebben kezelhetők. Ennek lehettünk tanúi a HSZC Szentesi Zsoldos Ferenc Technikumban a tanévkezdés első hetében, amikor is nem hagyományos tanórákon vettek részt a tanulók, hanem izgalmas, változatos programok várták őket. Külön figyelmet kaptak a „gólyák” az első napokban.
Ki mit tud az épületgépészetről? címmel Kovács Árpád és Kiss Károly oktatók projektje megismertette a diákokkal az épületgépészetben fellelhető szakmákat, és rávilágítottak azok szépségére.
A logikus gondolkodás és a térszemlélet fejlesztése című projekt „alkotói”, Czakó Krisztina, Konkoly Tünde, Sótiné Erika, Takács Bernadett és Fekete Nagy Gábor egy olyan terület fejlesztését tűzték ki célul, ami talán az egyik legnehezebb: ez pedig a gondolkodás.
Vissza a suliba, közösségépítő játékok címmel Ollai Julianna és Pintér Etelka oktatók projektjében az osztálytársak közötti kapcsolatkialakítás segítése, a feszültségek oldása volt a cél, amibe bevonták a szorongó, visszahúzódó tanulókat is.
Horváth József az Electude járműtechnikai digitális oktatási rendszert mutatta be.
Dekorációk és idomok – Halloween-i dekorációk: ez volt a címe Tarján András és Vincze Attila oktatók projektjének, akik műhelyiskolás tanulókkal készítettek nagyon ötletes és látványos dekorokat.
Szépség és szörnyeteg a higiénia tükrében címmel Medgyesi Arnoldné és Víghné Németh Ildikó oktatók projektjének elsődleges céljaként a prevenció fontosságára igyekeztek rávilágítani.
Gál Anikó tanárnő A berlini fal története című projektjében a második világháború utáni európai történelem egy fontos eseményének bemutatásával utalt Magyarország döntő szerepére a folyamatokban.
Zsoldos warrior: az egészség és a fittség jegyében. A testnevelés munkacsoport – Kertészné Kenyeres Zsuzsanna, Piti Péter Pál, Virágos-Kis Gabriella és Végh László – egy akadálypályát állított össze a diákok számára kilenc, a koordinációs és kondicionális képességek fejlesztésére szolgáló feladattal.
Ügyességi feladatok, és vetélkedők az építészetben: az „áram fogdosás” során a villámlással kapcsolatos ismeretek bővítése volt a fő cél.
A Polyák Zsuzsanna tanárnő projektjében – Nyelvek európai napja 2024. –
résztvevő diákok az általuk kiválasztott nyelvet mutatták be egy rövid videóban.
Mácsai Anita tanárnő vendég előadót hívott: Vágvölgyi Zoltán könyvtáros az iskola névadójának, Zsoldos Ferencnek az életét és munkásságát mutatta be.
A projekthét keretében 11 osztályban boldogságórákat tartottak. A program olyan témákat jár körül, melyek segítik és támogatják a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben.
Társas kapcsolatok volt a címe az egyik kezdő osztály, a 9. B projektjének. Pár napja találkoztak először, így a kapcsolatok kialakulása, főként az osztályközösség építése, egymás megismerése volt a fő cél, osztályfőnökük, Kallainé Berényi Andrea vezetésével.
Boldogító jócselekedeteket készített a 3/11B a projektje során. Ügyességi feladatok és vetélkedők az építészetben címmel mozaik kirakása és festés volt a feladata azoknak a tanulóknak, akik Bige Csaba és Mészáros János oktatók programján vettek részt.
Bűnmegelőzési előadáson a kilencedik osztályos tanulókat Pengő Erzsébet bűnmegelőzési előadó tájékoztatta.
A környezettudatos projekt keretében az iskola tanulói a két épületet tisztították meg a szeméttől a hét utolsó tanítási napján.