Sokan jelezték, hogy nem értesültek időben az ingyenes LED CSERE programról, amely a napokban zárul, ezért Szentes Város Önkormányzata azzal a kéréssel fordult a CYEB Energiamegoldások Kft. felé, hogy igény lenne ennek az akciónak a folytatására – mondta a mai sajtótájékoztatón Szabó Zoltán Ferenc polgármester.
Regisztrációs időszaka a LED CSERE 2.0-nak 2023. november 16 – december 15-ig a https://ledcsere.hu/ oldalon.
A regisztrációkat 2023. december 16 – 2024. január 31 között dolgozzák fel, majd azok összekészítése 2024. februárban történik, és 2024. március 15-ig kiszállítják az átvevőhelyre. 2024. március 15 és 31 között lehet átvenni a csomagokat a Szentes Házban.
Két kikötés van a napelemes rendszerrel felszerelt otthonok nem jelentkezhetnek a második körös pályázatra, valamint aki az első LED CSERE programban részt vett, azok sem.
Néhány fontos információ:
• A program hagyományos fényforrások félvezetős fényforrásokra (a továbbiakban: LED-re) való cseréjét biztosítja (A60 körte, E 27-es: 40, 60, 75, 100 W-os hagyományos izzó cseréje, P45 kis gömb, E 14-es: 40, 60 W-os hagyományos izzó cseréje).
• Szentes település tekintetében 2023. november 16 – december 15-ig lesz mód a lakosoknak a regisztrálásra.
• A régi izzókat nem kell leadni.
• Ezt követően körülbelül 1 hónapot vesz igénybe az Energiakereskedőnek a regisztrációk feldolgozása, szükséges mennyiség előkészítése.
• Ezt követően az Önkormányzatnak kell a megadott átadás-átvételi nyilatkozatok alapján a csomagokat összeállítani.
• Segítséget nyújtanak az időseknek, akiknek nincs internet, illetve számítógép elérhetőségük a Városi Gyermekkönyvtár nyitvatartási idejében.
Regisztráció:
– https://ledcsere.hu/ oldalon a „Jelentkezés”-re kell kattintani
– annak kell regisztrálnia, akinek a nevére szól a villanyszámla
– meg kell adni a személyes adatokat
– ezt követően helyiségenként meg kell adni az izzók számát, azok milyen foglalatúak, hány W-osak és kb napi hány órát használjuk
– ezt követően fel kell csatolni a személyi igazolvány és lakcímkártya mindkét oldalát tartalmazó dokumentumot, valamint a névre szóló, legutolsó elszámoló villanyszámlát
– további személyes adatok megadását követően a villanyszámla alapján szükséges néhány adat megadása (elszámolási időszak, összes becsült fogyasztás, éves becsült fogyasztás), valamint lakcím és felhasználási hely címe, amelynek meg kell egyeznie
– végül az adatok ellenőrzését követően szükséges nyilatkozni és a regisztrációt véglegesíteni
– a rendszer automatikusan számolja, hogy az adott háztartás hány ingyenes LED-re jogosult
– FONTOS! A regisztráció utolsó oldalán átvételi helyként Szentest kell megjelölni.
– Ezt követően ellenőrzik a regisztrációt, amely eltart néhány munkanapba és a regisztrációt követő heteknek a jelentkezők visszaigazoló e-mailt kapnak.
– FONTOS! A regisztráció akkor lesz végleges, ha a visszaigazoló e-mailben található linkkel jelentkezési szándékát a regisztráló megerősíti.