http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2017/7/terv.htm
Engedélyes tervvel rendelkezik a kerékpáros-aluljáró a Tisza-híd csongrádi oldalán (Kinagyítható terv a cikkben!)
Szabó Zoltán Ferenc (Jobbik) szentesi önkormányzati képviselő és Laczkó Zsolt (Jobbik) csongrádi önkormányzati képviselő a két település nevében egyeztető tárgyalást és összefogást kezdeményezett a 2017. július 6-ai megbeszélésen a szentesi Városházán, melynek célja a két várost összekötő közúti hídon áthaladó kerékpáros forgalom biztonságossá tétele volt.
Mind a csongrádi, mind a szentesi képviselő-testület számos alkalommal tárgyalta ezt a mindkét városnak fontos közlekedési anomáliát, illetve a helyi és megyei médiumok is többször tudósítottak a problémáról. A megoldással nem várhatunk tovább, hiszen az ott közlekedő kerékpárosok minden nap életveszélynek vannak kitéve a kerékpárút hiánya miatt, valamint a töredezett útburkolat, megsüllyedt vízelvezetők és a nagy forgalom miatt – mondta Szabó Zoltán.
Laczkó Zsolt csongrádi képviselő demonstráció (félútpályás lezárást) kezdeményez, ha záros határidőn belül nem sikerül megoldást találni erre a problémára.
Évek óta változatlan a helyzet, pedig voltak ígéretek – mondta Szabó Zoltán, valamint hozzá tette, hogy lehetne talán gyorsabb és olcsóbb megoldása a problémának (legalább az úton való átkelésre), ha egy kivilágított gyalogátkelő létesülne.
A Magyar Közút képviselője elmondta, hogy 2013-ban elkészültek a tervek a kerékpárút átvezetésére (a cikkben található tervre kattintva kinagyítható), de a Magyar Közút nem gondozója és fenntartója egy kerékpárútnak sem, így a „451-es főút 34 kilométer hosszan történő 11,5 tonnás burkolatmegerősítésének és párhuzamos kerékpárút építésének az engedélyezési tervei elkészültek” de számukra az útfenntartás és annak megújulása a cél. Ennek ellenére nagyon örülnének a tervekben szereplő megoldásnak, mást nem tudnak támogatni, mert ez teljes biztonságot jelentene az átkelésre.
Sokan azt hiszik, hogy az aluljáró építése a legnagyobb költség a projektben (tévesen) pedig azt bányászati eljárással könnyebben kiépíthető, valamint az útburkolatot sem kellene megbontani. A szentesi oldalon a hídig vezető szakasznak a földmunkálatai (annak odaszállítása, tömörítése) a legnagyobb költség, mert mindezt az ártérben kell magvalósítani – mondta Móra József szentesi képviselő – erre kellene megoldást találni, de akkor az eredeti tervet módosítani kellene, amely idő és pénz!
A tárgyaláson továbbá hallhattuk, hogy a TOP-os pályázatokban nincs olyan lehetőség melyből forrást lehetne szerezni az építésre. Szóval terv van pénz nincs!
A munka folytatódik, a két város kinyilvánította közös akaratát, már csak a forrást kell előteremteni!